Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

@achewood You are on the Night Train. Five Hours have passed. Axl Rose is in the gym car. It's not what you expected.

Pages: 1 [2] 3   Go Down

Author Topic: Make Me Choose Between Two Bands  (Read 493 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wombat

  • English-Speaking Pizza
  • Mod Squad
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 635
  • Offline Offline
  • Posts: 12382
  • Yeah man, these are pugs, not some fuck*ng lolcat.
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #15 on: June 22, 2018, 12:41:33 pm »

Neil Young over David Bowie?? OMG. I thought you guys were my friends!
Logged
What is this, the fuckin' Algonquin Round Table or some shit?  - Nabu

If you're going to change your life then you have to change it every day, not just the days the world isn't taking a shit on you. -Doc

theinevitable

  • Writer's Workshoppers
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 477
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 12026
    • View Profile
    • tweet tweet fun fun
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #16 on: June 22, 2018, 03:25:37 pm »

I think I'd have to go Bowie but that one is tough.

Zep over Stones, Kinks over the Who, Replacements over Husker Du (although I did make my gf listen to a few Husker Du songs the other day because I was trying to explain that there are different kinds of punk)
Logged
Social pressures exist
And if you think about them all of the time
You're gonna find that your head's been kicked in
You're gonna do it all for the grind

pmcd9

  • Moderator
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 606
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 12705
  • The Kid is up to no good
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #17 on: June 22, 2018, 07:35:29 pm »

Neil Young over David Bowie?? OMG. I thought you guys were my friends!

That's what makes this game so interesting. It's all about the tough choices.
Logged
I hope I never have to refer to a scone in spoken conversation.

pmcd9

  • Moderator
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 606
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 12705
  • The Kid is up to no good
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #18 on: June 22, 2018, 07:38:54 pm »

Bowie is awesome, but there are great swaths of his material that I just don't connect with. The price you pay for being so experimental, not all of it works for everybody.
Logged
I hope I never have to refer to a scone in spoken conversation.

wombat

  • English-Speaking Pizza
  • Mod Squad
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 635
  • Offline Offline
  • Posts: 12382
  • Yeah man, these are pugs, not some fuck*ng lolcat.
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #19 on: June 22, 2018, 07:42:46 pm »

That's what makes this game so interesting. It's all about the tough choices.

I dunno, man, to me that one is not a tough choice. Sure, I don't love all of Bowie, but some of it is basically essential to civilization. Whereas if I never heard another note of Neil Young for the rest of eternity that would be just dandy.
Logged
What is this, the fuckin' Algonquin Round Table or some shit?  - Nabu

If you're going to change your life then you have to change it every day, not just the days the world isn't taking a shit on you. -Doc

pmcd9

  • Moderator
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 606
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 12705
  • The Kid is up to no good
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #20 on: June 22, 2018, 07:45:06 pm »

if I never heard another note of Neil Young for the rest of eternity that would be just dandy.

That's a bit surprising to me given your love of Springsteen. Don't they both play that heartland/everyman shtick for all it's worth?
Logged
I hope I never have to refer to a scone in spoken conversation.

pmcd9

  • Moderator
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 606
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 12705
  • The Kid is up to no good
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #21 on: June 22, 2018, 08:02:23 pm »

Sure, I don't love all of Bowie, but some of it is basically essential to civilization.

Well, now that you mention it, his highs are extraordinarily high.
Logged
I hope I never have to refer to a scone in spoken conversation.

wombat

  • English-Speaking Pizza
  • Mod Squad
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 635
  • Offline Offline
  • Posts: 12382
  • Yeah man, these are pugs, not some fuck*ng lolcat.
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #22 on: June 22, 2018, 08:28:16 pm »

I can't think of a single thing that seems similar to me about Springsteen and Neil Young.
Logged
What is this, the fuckin' Algonquin Round Table or some shit?  - Nabu

If you're going to change your life then you have to change it every day, not just the days the world isn't taking a shit on you. -Doc

wombat

  • English-Speaking Pizza
  • Mod Squad
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 635
  • Offline Offline
  • Posts: 12382
  • Yeah man, these are pugs, not some fuck*ng lolcat.
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #23 on: June 22, 2018, 08:36:06 pm »

Well, now that you mention it, his highs are extraordinarily high.

Now, David Bowie and Queen, that would be a hard question, but I'd have to go with Queen.
Logged
What is this, the fuckin' Algonquin Round Table or some shit?  - Nabu

If you're going to change your life then you have to change it every day, not just the days the world isn't taking a shit on you. -Doc

Victoria Waterfield

  • Molly
  • Tiny cans of Dr Pepper: 329
  • Offline Offline
  • Posts: 734
  • FUCK YOU, MIKE!
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #24 on: June 23, 2018, 01:32:56 am »

Oh, what the hell, I'll drop in.

Neil over Bowie for me, marginally, and maybe only because I'm Canadian.

Kinks over whatever the other one was.

Now mine: Love or Zombies?

I'll say Zombies, but it's close.
Logged

wombat

  • English-Speaking Pizza
  • Mod Squad
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 635
  • Offline Offline
  • Posts: 12382
  • Yeah man, these are pugs, not some fuck*ng lolcat.
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #25 on: June 23, 2018, 12:25:52 pm »

Neil over Bowie for me,

You too? I just don't understand the world anymore!
Logged
What is this, the fuckin' Algonquin Round Table or some shit?  - Nabu

If you're going to change your life then you have to change it every day, not just the days the world isn't taking a shit on you. -Doc

pmcd9

  • Moderator
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 606
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 12705
  • The Kid is up to no good
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #26 on: June 24, 2018, 01:57:52 am »

I can't think of a single thing that seems similar to me about Springsteen and Neil Young.

You can't see that their point of view politically is very similar? Born in the USA is a protest song disguised as a pro America anthem. Rockin' in the Free World is exactly the same thing.
Logged
I hope I never have to refer to a scone in spoken conversation.

pmcd9

  • Moderator
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 606
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 12705
  • The Kid is up to no good
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #27 on: June 24, 2018, 01:58:33 am »

Logged
I hope I never have to refer to a scone in spoken conversation.

pmcd9

  • Moderator
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 606
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 12705
  • The Kid is up to no good
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #28 on: June 24, 2018, 01:58:58 am »

Small Faces or Yardbirds?
Logged
I hope I never have to refer to a scone in spoken conversation.

AugustWest

  • Over Easy
  • Moderator
  • Dude since Knucklehead times
  • *
  • Tiny cans of Dr Pepper: 768
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 10500
  • Bulbous, also tapered.
    • View Profile
Re: Make Me Choose Between Two Bands
« Reply #29 on: June 24, 2018, 03:38:15 am »

Small Faces or Yardbirds?

Yardbirds, I think.  I know the Yardbirds better and they rock pretty hard.  Itchycoo Park is a pretty damn cool song though.
Logged
Infinitely vast, infinitely detailed.
Pages: 1 [2] 3   Go Up